Trzy lata temu, w Niedzielę Misyjną, rozpoczął działalność portal misyjne.pl. Serwis zdobywa coraz większą popularność wśród internautów. W czerwcu tego roku misyjne.pl odwiedziło około 800 tys. czytelników, portal miał wówczas ponad dwa miliony odsłon.

W ubiegłym roku redakcja czasopisma „Misyjne Drogi” oraz portalu misyjne.pl została nagrodzona medalem „Benemerenti in opere evangelizationis” za szczególne i wybitne zasługi w dziele misyjnym. Wyróżnienie to przyznawane jest przez Komisję KEP ds. Misji. Redakcję nagrodzono w kategorii „informacja medialna”.

Portal powstał po to, by stworzyć w Internecie przestrzeń dla osób zainteresowanych misjami i dla tych, którzy chcą zaangażować się w działalność pomocową.

– Misje to temat bardzo uniwersalny. Wielu kojarzy je z pomocą humanitarną, przez co z naszym przekazem możemy także docierać do osób niewierzących lub średnio zaangażowanych w życie Kościoła. Może właśnie tym uda nam się niektórych przekonać, że Kościół jest wiarygodny i niesie różne rodzaje pomocy tym najbardziej potrzebującym – mówi o. Marcin Wrzos OMI, redaktor naczelny „Misyjnych Dróg”.

Na misyjne.pl można znaleźć jednak o wiele więcej, niż tylko wiadomości z krajów misyjnych. Na portalu przeczytamy też artykuły i newsy dotyczące bieżących wydarzeń.

– Wiemy, że nasi czytelnicy chcą znać wieści z misji, czytać blogi misyjne i poznawać temat misji od kuchni. To wszystko u nas znajdą. Ale dowiedzą się także o ważnych wydarzeniach z Kościoła i ze świata. Przeczytają również nasze wywiady czy felietony. Chcemy przygotowywać dla nich jak najwięcej tematów, które mogą ich zainteresować – mówi Michał Jóźwiak, redaktor prowadzący portalu misyjne.pl. – Istotne jest dla nas także promowanie chrześcijańskich wartości – dodaje dziennikarz.

Nie bez znaczenia dla redakcji jest również podejmowanie tematów dotyczących dialogu międzyreligijnego i międzykulturowego. To z punktu widzenia charyzmatu misyjnego niezwykle ważny aspekt opisywania rzeczywistości. Na portalu można więc znaleźć teksty poświęcone ważnym wydarzeniom w innych kręgach kulturowych.

Serwis cieszy się coraz większą popularnością. Tylko w czerwcu tego roku zanotował ponad 2 miliony odsłon. Odwiedziło go wówczas około 800 tys. tzw. realnych użytkowników.

W październiku na portalu wirtualnemedia.pl opublikowano wyniki badania Gemius/PBI, z którego wynika, że liderem wśród portali religijnych jest deon.pl z liczbą 1,2 mln użytkowników. Na drugim miejscu znalazł się portal gosc.pl z wynikiem 765 tys. odwiedzających. Na podium znalazła się też aleteia.pl, którą odwiedziło 466 tys. internautów. Zestawiając dane Gemius/PBI z wynikami osiąganymi przez misyjne.pl, wyraźnie widać, że oblacki portal należy do ścisłej czołówki religijnych portali internetowych.

Portal misyjne.pl to także miejsce, w którym możemy zaangażować się we wsparcie konkretnego projektu misyjnego.

– Prowadzimy akcje modlitewnego i materialnego wspierania misjonarzy. Sam będąc na Madagaskarze jako misjonarz doświadczyłem tego jak zarówno jedna, jak i druga forma wsparcia jest potrzebna – zaznacza o. Marcin Wrzos OMI.

„Misjonarz na Post”, „Misja Szkoła”, „Biblia na Madagaskar”, „Odbudowa katedry w Jolo” – to tylko niektóre z akcji prowadzonych i wspieranych przez redakcję. W ostatnich dniach rozpoczęła się kolejna akcja – „Odbudujmy wioskę Misokitsy”. Tym razem zbierane są fundusze na odbudowę malgaskiej wioski, w której domy i budynki gospodarcze, a także zapasy żywności i narzędzia rolnicze, spłonęły w pożarze. Na stronie możemy odwiedzić też sklep internetowy, który ma bogatą ofertę produktów fair trade, takich jak dewocjonalia, kawy, herbaty, przyprawy czy słodycze.

(misyjne.pl)