Oblaci.pl na Instagramie

This is a custom heading element.

25 stycznia 2020

O znaczeniu Internetu w ewangelizacji mówił już św. Jan Paweł II. W dobie zmieniającego się świata, nie sposób, abyśmy nie byli obecni również tam, gdzie przebywają ci wszyscy, których „sytuacja głośno woła o nadzieję i zbawienie, jakie w pełni może przynieść tylko Jezus Chrystus” (Konstytucje i Reguły misjonarzy oblatów, 5).

Internet jest bez wątpienia nowym «forum» w sensie nadanym temu słowu przez starożytnych Rzymian — jako miejsce otwarte dla szerokiego ogółu obywateli, gdzie podejmowano decyzje dotyczące polityki i interesów oraz wypełniano obowiązki religijne; było to miejsce, w którym toczyło się życie społeczne miasta i gdzie na światło dzienne wychodziły najlepsze i najgorsze strony natury ludzkiej – pisał papież-Polak w Orędziu na XXXVI Światowy Dzień Środków Społecznego Przekazu w 2002 roku – Dzięki Internetowi na milionach monitorów na naszej planecie pojawiają się miliardy obrazów. Czy z owej galaktyki obrazów i dźwięków wyłoni się twarz Chrystusa i da się słyszeć Jego głos? Świat pozna Dobrą Nowinę o zbawieniu tylko wówczas, gdy będzie mógł zobaczyć twarz Chrystusa i usłyszeć Jego głos. Taki jest cel ewangelizacji. Internet używany w ten sposób stanie się prawdziwie ludzką przestrzenią. Albowiem tam, gdzie nie ma miejsca dla Chrystusa, nie ma go również dla człowieka.

Pixabay

Jako misjonarze – w myśl słów św. Eugeniusza – chcemy wychodzić ku tym, którzy są daleko od wspólnoty Kościoła. Coraz częściej Internet staje się również medium, dzięki któremu możemy ukazywać dobro, jakie dzieje się we wspólnocie chrześcijańskiej – szczególnie w obliczu zła, które medialnie wydaje się bardziej „atrakcyjne”. Obecność Kościoła w cyberprzestrzeni staje się zatem okazją, aby nie utracić tych, których wiara się zachwiała. Oczywiście nic nie zastąpi osobistego doświadczenia spotkania z Chrystusem w wymiarze sakramentalnym i eklezjalnym.

Nie ulega zatem wątpliwości, że Internet — choć nigdy nie zdoła zastąpić głębokiego doświadczenia Boga, które dostępne jest jedynie na drodze żywego, liturgicznego i sakramentalnego uczestnictwa w życiu Kościoła — jako ważne uzupełnienie może pomóc zarówno w przygotowaniu na spotkanie z Chrystusem we wspólnocie, jak i w stawianiu pierwszych kroków na drodze wiary – pisał św. Jan Paweł II w 2002 roku.

Dane statystyczne są nieubłagane. Patrząc na młode pokolenie, średnio 3 godziny w ciągu dnia ludzie młodzi spędzają w Internecie. Niecałe 2% całości rynku medialnego (chodzi o przestrzeń mediów internetowych) to dzieła chrześcijańskie. Wśród nich znajduje się portal misyjne.pl, prowadzony przez Misjonarzy Oblatów Maryi Niepokalanej, który obecnie znajduje się w ścisłej czołówce portali propagujących treści ewangeliczne. Z tego też względu, w październiku 2018 roku, ojciec prowincjał Paweł Zając OMI powołał w Polskiej Prowincji osobę Koordynatora Medialnego.

Jednym z najbardziej dynamicznych mediów społecznościowych w Polsce w chwili obecnej staje się Instagram. Od 2018 roku młode pokolenie użytkowników sukcesywnie przenosi się z Facebooka, który staje się platformą ludzi dojrzałych i starszych. Od stycznia br. na Instagramie funkcjonuje konto oblatów, na które serdecznie zapraszamy.

(pg)